En kerinnyt kirjoittamaan blogiani maanantaina kuten yleensä. Nyt on sitten Joulun pyhät melkein lusittu, ainoastaan Loppiainen jäljellä. Viime vuosi oli mullistuksen vuosi minun elämässä, kun pääsin mahalaukun ohitusleikkaukseen ja kuluva vuosi myös koska leikkauksen vaikutus tulee näkymään minussa fyysisesti sekä henkisesti. Jouluna söin tai paremminkin sanottuna maistelin melkeimpä kaikkea, kinkkua, laatikoita, torttua, kuivakakkuja, konvehteja, graavilohta ja ainoa mitä kaipasin oli tuore salaatti. Voi kumpa sitä saisi jo syödä! Uudeksi vuodeksi tein itse pizzaa, kana- sekä kebabpizzaa. Siinä tehdessä kävi mielessä, kumpa vielä kerran saisin syödä kunnolla pizzaa, oikein mänkätä, mutta se ajatus meni kyllä yhtä nopeasti pois kun oli tullutkin. Sanoinkin aikoinaan ravitsemusterapeutille että pakko on mulle hyvä kaveri, kun en saa sydä niin en kans syö. No sitten kun sain tehtyä pizzat ja päästiin syömään niin ei se pizza ollutkaan enään samanlaista herkkua kuin ennen, 4cm x 4cm pala riitti mulle, en kaivannut lisää. Seuraavana päivänä kylläkin söin vielä toisen palasen, mutta masu ei oikein tykännyt kun tuli vähän kipeäksi, joten pizzat saa nyt olla aivan rauhassa.

Mulle tuli ensimmäinen kontrolli aika, se on ravitsemusterapeutille helmikuun alussa, se on mukava se. Ainiin mullahan jatkuu myös ne kaliumin seurannat, maanantaina täytyy taas mennä. Se oli viikko sitten kontrollissa 3,2 ja kilpirauhanenkin on nyt liikatoiminnan puolella, joten lääkitystä on vähennetty ja helmikuussa kontrolli. Vitamiineja olen muistanut syödä melkein päivittäin, ihan joskus saattaa unohtua. Nyt on jalat olleet erityisen kipeänä, siis lihakset, joka johtuu kilpirauhasen liikatoiminnasta ja ehkä vähän kaliuminlaskusta. Muistan kyllä, kun joskus olen ollut liikatoiminnan puolella niin jalkojen lihakset ovat ollet ihan jumissa ja maitohapoilla. Magnesiumia pitäis tietenki yrittää muistaa syödä, jos se vaikka vaikuttais. Ensi viikolla aloitan kuntoilun kunnolla kun arki koittaa, nyt olen pelkästään lenkkeillyt. Painoa on nyt pudonnut kaikenkaikkiaan 31,2kg ja leikkauksesta 12kg, olen tyytyväinen ja onnellinen smiley.